Feng Shui – Harmonia w Życiu

Biżuteria | Aranżacja Wnętrz | Projekty Logo

0

PROJEKT LOGO FENG SHUI

Znak firmowy – logo, to bardzo ważny element identyfikacji, zarówno jako przekaz świadomy – estetyczny jak i podświadomy czyli emocjonalny o pewnej jakości  energetycznej czyli tzw. wibracji.

Projektując logo firmowe, właściwie dla każdego projektu mogłabym napisać długą i piękną historię o tym, jak powstało logo, dlaczego ma taką formę i jak przebiegała współpraca z klientem, ponieważ projektowanie łączy się z nawiązaniem  relacji, emocjami, uczuciami, poznaniem człowieka i jego misji, aktywną wzajemną współpracą, połączeniem z podświadomością właściciela firmy.
Logo to nośnik informacji o firmie, „zaklęty” w znaku – symbolu.
Informuje o misji firmy, jej dynamice i sposobie „wyrażania się” wewnątrz i na zewnątrz, komunikowania z odbiorcą/klientem/kontrahentem a także o relacji jaką ma właściciel w stosunku do własnego biznesu. Mówi się, że albo biznes jest dopieszczony, zapięty na ostatni guzik albo pełen chaosu i problemów. Biznes to wizytówka właściciela, a logo to niewerbalny przekaz tej wizytówki. Tak więc znak graficzny/logo może wspomóc lub pogorszyć dobry wizerunek firmy. Zobacz galerię z realizacjami logotypów mojego projektu na dole strony >>

Logo zastępuje (uzupełnia) nazwę firmy, jest widoczne w sponsoringu i reklamie, powinno być więc łatwo identyfikowalne i dające pozytywne skojarzenia.
To taki drogowskaz, wytyczający lub identyfikujący kierunek rozwoju firmy, a poprzez swoją wibrację, dający sygnał klientowi, że ma do czynienia z właściwą firmą. 

Ciekawostka: Zasady FS stosują w swoich logotypach i nazwach nowoczesne firmy, m.in.: GOOGLE, MICROSOFT, IBM, NOKIA, VOLVO, APPLE…

Jak może pomóc wiedza Feng Shui?

Przede wszystkim, zanim projektuję logo, chcę poznać branżę, misję i dążenia firmy aby móc poczuć potrzeby właściciela i powiązać je z właściwą symboliką/kształtem oraz odpowiednią kolorystyką, ew. zawrzeć w znaku pewną „tajemnicę” związaną z misją lub historią firmy.
Feng Shui sugeruje pewne rozwiązania, wynikające ze zrozumienia symboliki kolorów i kształtów ale ja zawsze dodatkowo kieruję się intuicją oraz potrzebami i upodobaniami właściciela biznesu, bo to właściciel jest filarem biznesu a biznes jest odbiciem jego świadomości, pasji, dążeń i wartości.

Jak pracuję z logo?

  1. Na początku tworzę analizę kształtów jakie kojarzą się z wykonywaną działalnością/branżą firmy. Spisuję wszystkie wartości i określenia jakie są spójne z branżą oraz misją właścicieli. Poznaję dobrze potrzeby, wizję i upodobania estetyczne klienta.
  2. Powstaje koncepcja opisowo/szkicowa w 2-3 wersjach, którą przedstawiam klientowi w postaci szkiców wraz z uzasadnieniem motywów graficznych i kompozycji.
  3. Po wstępnej konsultacji i ustaleniu/zatwierdzeniu koncepcji tworzę w programie graficznym projekt o konkretnej formie/kształcie i kolorystyce wg. ustaleń.
  4. Klient ma czas na przemyślenia i odczucia związane z motywem graficznym logo, w tym czasie możliwe są ew. poprawki, małe modyfikacje kolorystyki lub formy logo.
  5. Finalnie oddaję projekt w formacie pdf, eps, corel wraz z opisem czcionek i kolorystyki. Pliki które przekazuję Klientowi są gotowe do druku, skalowania i tworzenia wizytówek, banerów, ulotek, itp.

Całość prac trwa zazwyczaj około 2-3 tygodni

Jaka jest cena za projekt logo?

Za każdym razem tworzę indywidualną wycenę, ponieważ są przypadki, w których logo jest jedynie do przerobienia/poprawienia kształtu i proporcji. Zdarza się również, że Klient ma już swoją koncepcję, która jest mu szczególnie bliska – jakiś motyw lub symbol, który dosłownie chce przenieść na projekt. W zdecydowanej większości przypadków tworzę jednak projekt od początku. Ceny wahają się więc między 1000zł (analiza i poprawki istniejącego logo) a 2000zł za logo dla firmy jednoosobowej. W przypadku spółek sytuacja jest trochę bardziej skomplikowana, dlatego najchętniej wycenę wykonuję wtedy indywidualnie.

Pojawia się czasem pytanie – a co jeśli nie spodoba mi się projekt koncepcyjny logo?

Jest to oczywiście możliwe, co prawda nie zdarzył mi się taki przypadek ale biorę pod uwagę, że Klient może mieć obawy lub złe doświadczenia z poprzedniej współpracy z grafikiem. Co w takim przypadku? Właśnie dlatego rozbijam projekt na dwa etapy: koncepcyjny i wykonawczy. Etap koncepcyjny zawiera szkice i wstępną ideę projektu logo. W przypadku kiedy klient chce rozbić umowę na dwie osobne, dzielimy koszty na połowę i zaczynam samą koncepcję. Po zatwierdzeniu motywu, wystawiam drugą fakturę i przechodzimy do II części projektu lub możemy skończyć współpracę na etapie koncepcji.

Poniżej kilka propozycji logotypów które miałam przyjemność zaprojektować 🙂

Zobacz moją propozycję i realizacje biżuterii firmowej – od projektu do przekształcania logotypów w reprezentacyjne znaczki, piny, breloki, itp, które wyrażają wartości i wizję Twojej firmy…

Poniżej galeria z realizacjami logo zaprojektowanych przeze mnie

Zobacz Wycenę  aranżacji wg. tradycyjnego feng shui lub skontaktuj się ze mną >>

Zapraszam na mój fanpage na Facebooku FENG SHUI – NAUKA O CZŁOWIEKU W CZASIE I PRZESTRZENI , na którym inspiruję ciekawostkami o Feng Shui a także daję różne przykłady jak stosować zasady tej starożytnej wiedzy.